Szykując się na wyprawę motocyklem warto pomyśleć o odpowiednim doborze sakw lub kufrów motocyklowych.
Sakwy to bardzo uniwersalne rozwiązanie. Można je przystosować do wielu modeli motocykli. Kupując nowy motocykl wystarczy zmienić im stelaż by "stara" sakwa pasowała. Dobrze zamocowane sakwy nie sprawiają problemów nawet przy szybszej jeździe. Dodatkowo dają schronienie nogom przed deszczem. Przy ich pakowaniu pamiętać jednak trzeba o jednej zasadzie najcięższe rzeczy pakujemy z przodu i równomiernie obciążamy prawą i lewą sakwę.
Kufry motocyklowe wyglądają bardziej bojowo i w odróżnieniu od sakw dają motocykliście pewność, że sprzęt nawet po wywrotce będzie przynajmniej w teorii cały. Z relacji motocyklistów jednak oba sprzęty mają swoje zalety jak i wady. Kufry są na tyle sztywne, że w razie nawet delikatnego zaczepienia przez inny pojazd spowodują, że motocykl zmieni kierunek jazdy lub się przewróci. Sakwy są na tyle elastyczne, że mogą się w takiej sytuacji odpiąć nie powodując większego zagrożenia. Kufer aluminiowy w trakcie jazdy wpada w wibracje gdyż jest na stałe przykręcony do ramy, w odróżnieniu od sakwy. Sakwy są podatne jednak na rozdarcia lub przypadkowe zapalenie itp. Trzeba bardziej na nie uważać i sprawdzać sposób przytroczenia do motocykla.
Mamy zatem do dyspozycji dwa rozwiązania i każdy powinien sam sobie odpowiedzieć co mu bardziej odpowiada - kufer czy sakwa. Kufry są dobre na dalekie wyprawy gdzie większość drogi to asfalt, gorzej sprawdzą się na bezdrożach. Tam sakwy zdadzą lepiej egzamin gdyż są lżejsze i mniej narażają nasze nogi podczas ewentualnej wywrotki.
Marka KTM oferuje zarówno kufry jak i sakwy motocyklowe, wybór jest na tyle duży, że każdy znajdzie coś dla siebie.